Sağlık

Kilo Vermenize Bunlar Engel Oluyor Olabilir! Diyet Sürecinizi Yavaşlatan 10 Davranış Biçimi

Her ne kadar istesek de bir haftada ya da kısa bir müddette kilo vermek mümkün değil biliyorsunuz ki. Kilo vermek epeyce uzun bir süreç ve bu süreçte de dikkat etmemiz gereken pek çok şey var. Kilo vermenizi mahzur olan davranışları ve dikkat etmeniz gereken öteki püf noktalar için…?

1. Çok sık yiyor olabilirsiniz.

Metabolizmayı hızlandırmak ve kilo vermek için sık lakin az öğünler yemesi gerektiği hakikat değildir. Araştırmalar aslında yeme sıklığının yağ yakma yahut kilo verme üzerinde çok az tesiri olduğunu yahut hiç tesiri olmadığını gösteriyor. Sağlıklı beslenmeyi çok daha karmaşık hale getirdiğinden, gün uzunluğu yemek hazırlamak ve yemek yemek de pek mantıklı değildir. Bunun tam tersine, aralıklı oruç ismi verilen tesirli bir kilo verme usulü, uzun mühletler boyunca (15-24 saat veya daha fazla) kasıtlı olarak yememeyi ve kilo vermeyi sağlar. Sık yemek yerine bu diyet yolunu deneyebilirsiniz.

2. Düşündüğünüzden daha fazlasını yiyor yahut sorumsuzca atıştırıyor olabilirsiniz.

Kabuklu yemişlerin ve protein barları üzere besinlerin sıhhate yararlı olduğunu biliyoruz lakin bunların tüketiminde de çoka kaçmak mümkündür. Ne kadar sağlıklı yahut düşük kalorili olsalar da, kilo kaybı kelam konusu olduğunda sizi geriletecektir. Yediklerinizin takibini tutmanın en kolay yolu yediklerinizi not etmektir. Sonrasında yediklerinizin kalorisini not edin ve toplam ne kadar kalori aldığınızı görün. bu, kendinizi tutamadığınız ve çok düşkün olduğunuz yiyeceklere farkındalık getirecektir. Atıştırmalıklar öğünler ortasında olağanüstüdür, fakat kilo vermenize mahzur olabileceğini unutmayın.

3. Yaptığınız idmanlar tesirli olmayabilir.

Doğru formda antrenman yapmak kilo vermenin en kıymetli kesimidir. Dilediğiniz kadar kardiyo yapabilirsiniz ancak tartı kaldırmadan bedeninizi yine şekillendiremezsiniz. Tartı kaldırmanın hedefi kaslı olmak değil, yağsız kas kütlesi oluşturmak ve metabolizmanızı yükseltmektir. Sprint üzere kardiyolar, inatçı yağ yakmak ve kas kütlesini korumak için kullanmak için şahane bir araç olsa da, kuvvet idmanı kas inşa etmek ve tıpkı vakitte sizi daha zayıflatmak konusunda bir numaradır. Alışılmış ki tartı kaldırmak rastgele yapabileceğiniz bir şey değildir, o yüzden işi bilen birinden yardım almadan bu işe kalkışmamanız gerektiğini unutmayın.

4. Gereğince protein yemiyor ya da çok fazla protein tüketiyor olabilirsiniz.

Protein kilo kaybı için çok değerlidir lakin birtakım beşerler proteinin kilo alımına neden olmadığına ve daha fazlasını yemenin rastgele bir ziyan vermeyeceğine inanıyor. Kilo alımı, protein dahil her şeyi çok yemekten kaynaklanır. Uzun vadede aslında yanlışsız ölçüde protein tükettiğinizde, proteinin doyurucu tesirlerinden ötürü çok daha az kalori almış olacaksınız. Protein birebir vakitte termojeniktir, yani onu sindirirken kalori yakarsınız. Lakin çoka kaçmadığınızdan ve protein alımını kalori tüketim düzeyinize uygun tuttuğunuzdan emin olun. Yumurta, balık, hindi ve tavuk üzere düşük kalorili eserleri tercih edebilir ve sonrasında daha yüksek kaliteli protein kaynaklarına basamaklı olarak geçebilirsiniz.

5. İçeceklerin kilo aldırmadığına inanmak yapılan bir öteki yanılgıdır.

İnsanlar içeceklerin kilolarını olumsuz tarafta etkileyebilecek kalorileri içermediğini yahut diyet sodanın sorun olmadığını varsayıyor. Aslında olan ise beyninizin bu sıvıları kalori olarak kaydetmemesi, bunun da sizi tokluk eksikliğinden ötürü daha sonra yemeye teşvik etmesidir. Meyve suları yerine, tokluğu artıran lif içeren meyveleri tercih edebilirsiniz. Diyet soda içmek yerine, limon dilimleri ile su yahut maden suyu da uygulayabileceğiniz bir öbür sistemdir. Ayrıyeten meyveleri ve yeşil zerzevatları karıştırarak smoothie hazırlayabilirsiniz. Çoka kaçmamak koşuluyla, tertipli olarak kahve, çay, bitki çayları ve bol su içmeyi de unutmayın.

6. Yediklerinizi planlamanız gerekir.

Amacınız kilo vermek olduğunda, yemeklerinizi planlamak çok kıymetlidir. Yemek seçimlerinize, alışveriş listenize ve porsiyon boyutlarınıza karar vermek için hafta sonundan yiyeceklerinizi planlamayı deneyin. Yiyeceğiniz atıştırmalıkları planlamak da kıymetlidir. En zoru ise önünüze büyük bir tabak geldiğinde hepsini yemeye mani olmaktır. Fakat şöyle düşünün: şayet tabağınıza konmasaydı yemek zorunda kalmayacaktınız. Yani çocukken bize söylendiği üzere tabağımızdaki her şeyi bitirmek zorunda değiliz. Gereksiniminiz kadar yemek yemek ve çiğnemeye ve yemeğinizin tadını çıkarmaya dikkat etmek kilo vermemize yardımcı olan kıymetli bir modüldür. Bu nedenle, şuurlu bir halde planlayın ve yiyin.

7. Çok uzun müddettir diyet yapıyor olabilirsiniz.

Çok uzun müddet diyet yapmak düzgün bir fikir değildir. Aylardır kilo veriyorsanız ve kilo vermeniz artık durduysa, tahminen de bir orta vermeniz gerekiyordur. Kalori alımınızı günde birkaç yüz kalori artırmayı, daha fazla uyumayı ve güçlenmek ve daha fazla kas kazanmak gayesiyle tartı kaldırmayı deneyin. Tekrar kilo vermeye başlamadan evvel beden yağ düzeyinizi 1-2 ay boyunca müdafaayı hedefleyin.

8. Diyete fazla odaklanmak da kilo vermenize mahzur olur.

Diyetler neredeyse hiçbir vakit uzun vadede işe yaramaz. Hatta araştırmalar, diyet yapan şahısların vakitle daha fazla kilo aldığını gösteriyor. Kilo vermeye diyet zihniyetiyle yaklaşmak yerine, sıhhati geliştiren alışkanlıkları benimsemeyi birincil gayeniz yapın. Örneğin, ağır besleyici, istikrarlı bir diyeti ve mümkün olduğunca çok ve sık antrenman yapmayı ve sizi memnun eden şeyleri nizamlı olarak yapmak olarak görebilirsiniz. Bedeninizi yemekten yoksun bırakmak yerine onu beslemeye odaklanın ve kilo vermeyi de bunun doğal bir yan tesiri olarak görmeyi deneyin.

9. Akşam yemeğinizi çok erken yiyor olabilirsiniz.

Beslenme uzmanları akşam yemeğini erken yemenizi tavsiye ediyor fakat akşam yemeğinizi 7’de yiyorsanız ve 12’de yatağa giriyorsanız, bedeniniz o vakte kadar tekrar besin almak için can atar. Bu nedenle, erken yemek yemek değerli olsa da, bunu yatma saatinize nazaran ayarlamak da birebir derecede değerlidir.

10. Ortada bir bedeninizi dinlemek ve isteklerine kulak asmak düzgündür.

Sıkı bir diyet rejimi uygularken bazen bir öğünde kaçamak yapmakta sorun yoktur. Sonuçta, bedeninizi dinlemek bu işin anahtardır. Bedeniniz bir gün gereğince dinlenmediği için bir idmanı atlamanızı isteyecek yahut şeker düzeyiniz düştüğü için size tatlı istediğini belirli edecektir. Bu nedenle bedeninizin isteklerini her vakit gözardı etmek, kilo vermek için gerçek bir yol değildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu